Followers

Monday, October 3, 2011

Geram....geram....geram....

Salam Pagi Isnin buat semua kawan-kawan yang sudi jenguk blog mummy ni....
hari ni hari mummy meluahkan perasaan....luahkan geram yang dah lama tersemat dalam hati ni.....

Nampak tak gambar kucing kat atas ni??????
Kalau tak nampak alamatnya...jeng...jeng...jeng....
Kisahnya macam ni....korang pernah tak bela kucing kat rumah????
Korang jaga tak kucing korang????
Mummy memang tak suka sangat bela kucing...bukan mummy tak suka kucing...
tapi mummy tak suka bela kucing sebab mummy tau bukan senang nak bela binatang ni...
Selain bagi makan....tempat buang najis pun kena jaga juga tau....
Mentang-mentanglah rumah mummy tak bersimen habis depan porch...
kat situlah jadi tempat dia memerut....

Kucing tu dah satu hal lah memang takde akal...
yang peliknya tuan yang bela tu xde akal macam kucing tu jugak ke...
dah terang2 nampak kucing tu duk mengais depan mata.....
Ni baik-baik ada pahala bela binatang
sudahnya dapat dosa sebab menyakiti hati jiran....


Pagi ni habis satu kereta mummy bau najis kucing....
sebabnya anak mummy terpijak najis te masa nak naik kereta....
tu yang buat mummy lagi hangin.....

So moral of the story....
Seandainya korang ada bela kucing atau apa-apa binatang pun...
kenalah jaga....jangan sampai menyusahkan orang...
apatah lagi duduk rumah teres....
memang tak sesuai langsung....

Ok mummy memang tak pandai nak susun ayat bunga-bunga...
thanks sebab sudi baca luahan hati mummy ni....

2 comments:

kuchintaantik said...

Kebetulan saya buat N3 tentang pets pagi ni. Walaupun satu keluarga suka kucing dan pernah membela, saya terpaksa menghantarnya ke pasar kerana rasa mengganggu jiran. Bila dia memerut( amboi kelas bahasa awak!) dipilihnya rumah jiran sebab rumah saya bersimen jugak, tak mau jiran menderita baunya, saya hantar ke tempat yang dia senag cari makanan, i.e pasar

Bacalah ye! "confirm, hamster ada otak"

Mama Gee said...

duk aprtment lg tak sesuai tau mummy..tp ramai gak yg bela...lepas tu terbiarr jek...sian kucing2 tu...huhhh

Post a Comment