Tuesday, October 11, 2011

Sarung Kurusi Meja Makan...



Mummy nak tanya ada tak kawan-kawan blogger yang ambil
tempahan buat sarung kerusi macam ni????
Mummy nak tempah untuk raya tahun depan.
Kalau ada boleh tinggalkan jejak kat sini ye.
Nanti mummy akan contact balik...

Friday, October 7, 2011

Salam Pagi Jumaat...

Hari ni rasanya semua orang excited duk tunggu belanjawankan....
Karang pukul 3 terjawablah segala teka teki yang bermain di kotak fikiran
masing-masing...

Ni nak citer masa raya hari tu...
Sibuk berjalan rumah jiran-jiran tengok camana diorang deko
rumah diorang agar nampak simple dan tak serabut....
Akhirnya mummy suka idea ni....
memang rasa lapang dan anak-anak pun ada ruang untuk
berlari dalam rumah.....

Biarlah orang nak kata apa....
janji....
Rumah mummy Syurga mummy...

Sorry gambar kurang memuaskan...

Ni pulak aksesori yang baru sampai semalam...
bukan mummy yang nak pakai ye....
kang ada yang terperanjat pulak...
pat rama2 tu oklah tapi
pat burung hantu tu ada ke orang nak pakai????
Sampai jumpa lagi...

Monday, October 3, 2011

Geram....geram....geram....

Salam Pagi Isnin buat semua kawan-kawan yang sudi jenguk blog mummy ni....
hari ni hari mummy meluahkan perasaan....luahkan geram yang dah lama tersemat dalam hati ni.....

Nampak tak gambar kucing kat atas ni??????
Kalau tak nampak alamatnya...jeng...jeng...jeng....
Kisahnya macam ni....korang pernah tak bela kucing kat rumah????
Korang jaga tak kucing korang????
Mummy memang tak suka sangat bela kucing...bukan mummy tak suka kucing...
tapi mummy tak suka bela kucing sebab mummy tau bukan senang nak bela binatang ni...
Selain bagi makan....tempat buang najis pun kena jaga juga tau....
Mentang-mentanglah rumah mummy tak bersimen habis depan porch...
kat situlah jadi tempat dia memerut....

Kucing tu dah satu hal lah memang takde akal...
yang peliknya tuan yang bela tu xde akal macam kucing tu jugak ke...
dah terang2 nampak kucing tu duk mengais depan mata.....
Ni baik-baik ada pahala bela binatang
sudahnya dapat dosa sebab menyakiti hati jiran....


Pagi ni habis satu kereta mummy bau najis kucing....
sebabnya anak mummy terpijak najis te masa nak naik kereta....
tu yang buat mummy lagi hangin.....

So moral of the story....
Seandainya korang ada bela kucing atau apa-apa binatang pun...
kenalah jaga....jangan sampai menyusahkan orang...
apatah lagi duduk rumah teres....
memang tak sesuai langsung....

Ok mummy memang tak pandai nak susun ayat bunga-bunga...
thanks sebab sudi baca luahan hati mummy ni....

Tahniah Adib Izzara

Alhamdulillah. Akhirnya seorang lagi artis telah selamat diijabkabulkan. Sekalung tahniah buat Adib dan Izzara Aisyah kerana dengan rasmi...