Monday, November 20, 2017

Program Jom Serah Haiwan

Assalamualaikum.

Hebahan untuk penduduk-penduduk sekitar Shah Alam.
Program 
JOM SERAH HAIWAN - ANDA TAK MAHU KAMI TERIMA.
( Kucing & Anjing )

Program ini adalah salah satu inisiatif MBSA dalam mengawal populasi anjing berkeliaran.
Bagi yang mempunyai haiwan-haiwan ini bolehlah diserahkan ke Pusat Tahanan Haiwan (PUSTAWAN) Stor Seksyen 17, Shah Alam. Pada 20hb November 2017 hingga 18 Mei 2018. 
Masa 2.30 petang - 4.30 petang.

4 comments:

  1. GV perasan banyak juga anjing yang berkeliaran kat area Shah Alam ini. Tapi jarang anjing ni kacau orang sebab anjing ni akan lari dulu bila nampak orang. Harap haiwan yang tiada tuan ini akan dipelihara dengan baik oleh pihak yang berkenaan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Itulah harapannya GV. Kadang-kadang anjing anjing yang berkeliaran ni menakutkan anak-anak yang balik sekolah. Risau juga....

      Delete
  2. Apa mereka akan buat dengan haiwan tu semua ya? put to 'sleep' ke? atau open for adoption?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ada terbaca di blog lain. Kalau tak ada siapa adopt dalam masa 7 hari, haiwan2 tersebut akan di PTS(put to sleep), dalam erti kata lain akan dimatikan. So sesiapa yg nk hantar haiwan peliharaan korang tu, tolonglah fikirkan. Jadilah owner yang bertanggungjawab. Jangan fikir nak jalan mudah je. Tak rasa bersalah ke kalau haiwan2 tu dimatikan? Kalau tak mampu nak brla haiwan banyak2, pergilah mandulkan.

      Delete

Terima Kasih.

Mana Satu Pilihan Kalbu

Seperti yang kita tahu bahawa Kereta Myvi Baru telah pun dilancarkan pada 16 November 2017 yang lepas. Menarik bukan??? Pasti ramai yang ...