Monday, May 30, 2011

Lagi Idea Deko

Tuan rumah tengah ketiadaan mood.
Layan gambar jelah ye..



sumber dr google.

Thursday, May 19, 2011

BERANGAN JAP...

Berangan dengan rumah yang indah ni...
kalaulah rumah ni rumah mummy...
Ahhhhhhhh....

Saja-saja

Apa punya tajuklah kan...
Yelah saja-saja masa cuti hari wesak tu..
tak ada apa nak buat..so terlintas pula nak tukar langsir.
Langsir ni sebenarnya dah lama beli tetapi
memandangkan rod kat atas tu tak cukup untuk pasang kepala so
mummy biarkan saja di dalam plastik huhuhu.
Bila kerajinan dah datang...tak cukup aksesori pun boleh jadi...
tak perlu pasang kepala lah...pakai yang dua lapis ni je...
so begini lah jadinya...


Sorry gambar kena kabur-kaburkan sikit sebab banyak
anasir yang tak sepatutnya ada di sekeliling tu...
Gelap la pulak rasanya rumah mummy bila dah pasang langsir ni...
Haishh nak kena minta langsir baru lagi ke ni???

Wednesday, May 11, 2011

IDEA...LAMAN PUN NAK ENGLISH GAK

Saksikanlah...tak salah kongsi
idea mereka untuk merealisasikan sebuah laman yang cantik.





gambar credit to here

Tuesday, May 10, 2011

MAKEOVER PINTU ALMARI

Projek hari minggu.
Sekadar projek kecil-kecilan aje...
Almari antik mummy ni umurnya dah lebih sepuluh tahun.
Mummy beli sewaktu mummy masih bekerja di Johor lagi,
mummy angkut sampai ke Shah Alam sebab mummy suka sangat
sebab kayunya yang berkualiti. Masa mula-mula beli dulu
mummy jadikan almari ni tempat untuk letak TV. Masa tu kat Johor
pakai pun TV box 29" yang besar gedabak tu. Bila tengok orang pakai TV LCD
masa tu memang la terbeliak biji mata.

Berpindah ke Shah Alam almari ni dah bertukar fungsi pula.
Masa tu duduk quartera...takde tempat nak letak pinggan mangkuk.
Mummy terpaksa jadikan ia tempat untuk meletakkan pinggan mangkuk mummy.
Kesian dia turun pangkat hehehe.

Berpindah pula dari kuarter ke rumah sendiri...
Almari ni tak tau mana nak letak dah...
Fikir punya fikir mummy letak kat bilik tamu jadi tempat letak
baju-baju mummy. Haisshhh macam-macam dah jasa dia...

Saat-saat minat english deco ni mummy dah berkira-kira nak
putihkan almari ni...so mummy keluarkan dari bilik letak pula
kat ruang tamu. Lagipun almari tv lama dah dipindahkan letak atas. Kononnya nak beli almari tv yang baru...so..
naik pangkat semula dia jadi almari TV. Hajat untuk memutihkan asik bertangguh-tangguh
saja. Lagipun koleksi putih tak banyak lagi. Kerusi kayu antik mummy pun masih belum
bertukar. So...biarlah dulu hinggalah ke hari ini...

Angkara askar mummy yang dua orang tu...
salah satu cermin telah pecah....aduyai...
Maka terjadilah kisah makeover ini....


Sebelum makeover
semasa proses makeover hehehe
menggunakan kertas pembalut buku sajork...
tengah fikir kat tengah2 tu nak letak apa
taraaa dah siap...


ok tak??? oklah buat sementara waktu ni...





Wednesday, May 4, 2011

JALAN-JALAN CUCI MATA


Kisah cuti hari pekerja hari tu...walaupun dah beberapa hari berlalu
mummy nak kongsi juga...manalah tahu kut ada kawan-kawan mummy
yang sedang berangan-angan kan...

Alaaaa bukan apa pun alkisahnya pada mulanya konon-konon jalan-jalan
nak cuci mata. Cuti 3 hari yang mana kampung dekat tu bolehla balik kampung.
Mummy ni pula kalau setakat cuti 3 hari nak balik kampung memangla
tak berbaloi....buat penat badan je kata orang. So hari tu daripada melangut je
kat rumah mummy ajaklah cik abang pg jalan-jalan survey sofa.
Bukan nak beli saja survey dulu...sofa mummy pun dah 20 tahun dah
usianya....adesss kalau orang lain rasanya dah 2, 3 kali tukar dah tu.

Tempat yang di tuju adalah Pusat Perabut Bahagia.

Ni dia mummy tempekkan gambar2 dia.
Harganya memang berpatutanlah...
Tengok coffe table tu cantik kan?
Tapi rumah mummy tak boleh sebab ruang tamunya cinonit aje..

Sofa yang ni mummy berkenan...
Berkenan je...

Tapi yang merah ni lagi memikatlah...
Sofa dari Casa Italy...memang mummy suka sangat-sangat.
Duduk pun selesa...harganya 5K++
Berangan nak beli yang ni...sebab saiznya pun tak besar sangat.
Agak2 sesuai tak ngan english deko..???
haishhh
Dah namanya keluar tak sah kalau tak beli...
penyudahnya...daripada balik tangan kosong
mummy beli juga kusi ni...
lounge set ni siap dgn meja bulat...
ntah apa nak jadi ngan rumah mummy dah jadi cacamarba...
Almari putih...kusi cokelat....
Hahaha jangan ketawa ye...
inilah rumah ku syurga ku...

Tahniah Adib Izzara

Alhamdulillah. Akhirnya seorang lagi artis telah selamat diijabkabulkan. Sekalung tahniah buat Adib dan Izzara Aisyah kerana dengan rasmi...